السبت، مايو 23

احنا لسه خوان ....

وهاي هديتك يا مستورة والحمد الله

ويـتارب تعيديها تاني

اول زياه بهديه

يارب تعجبك

هههههههههههههه


حابه اشكركو كتييييير علي مواساتكوا اللي ووقفتكوا معي

وانا بجد اسعد مخلووووووقه في العــــــــالم

----------------------------------------------

االسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
احيكم بتحية الاسلام اولا واعزء سيد الرئيس حسني مبارك بفقيده رحمة الله عليه ثانيا
وأبدء
انا حابه بهاد البوست وضح شي مهم كتير انا بحب مصر كتير وحتي انتيمي مصريه اللي هي بسمه صلاح صاحبة مدونة أيـام زمان صحبيتي من ايام الطفوله انا بعشق مصر وبحب المصرين كتير كمان لدرجة اهلي بحكوليانتي مصريه مش فلسطينيه
بحكي مصري كتير منيح لدرجة انو ناس فكرتني مصريه سواء كان كتابه او حتي سمعوني صوتيا بتكلم مصري
ناس مصرين اب عن جد لم كلمتهم مصري بصوتي وباللهجه المصريه فكروني مصريه ناس قريبه مني وبتعرفني معرفه شخصيه بكلمهم بالتيلفون بفكروني ساعات بسمه او حتي وحده مصريه وهاد الشي كتير بيبسطني لاني بحب مصر
حتي ملامحي وهاد شي مش باايدي غيرها حكولي بتشبهي بسمه او حتي ملامحك مصريه ناس بتحكي فيكي شامي لكن عمري 17 سنه عمرو محد حكالي انتي فلسطينيه بس كانوا يخمنوا من بلاد الشام ويخمنوا لبنان سوريا احكي لا ويتفاجئوا لم احكي فلسطينيه ويلموا علي كل قرايبهم هاي فلسطينيه شفتوا لم السياح يجتمعوا عشي يتفرجوا علي
هههههههههههه
الشاطر اللي بدو يلمسني ويكلمني ماانا من المريخ فلسطين
هههههههههههه
مابنسي بيوم لم اخ بسمه الصغير محمد اللي انا بعتبرو اخويا كمان لم دخل الغرفه وكنت انا اللي فيها وسار يحكي معي علي اني بسمه بعدين اكتشف اني ايمان ضحك وقال فكرتك بسمه حتي اخت بسمه نونه اللي بموووووت فيها كانت ترسملي اعلام وتبعتلياها وتفكر بفلسطين وكل متشوفني تحكيلي انتي حلوه ياايمان
علي فكرة نونه هاي حكايتها حكايه كل اللي يشوفها يفكرها اختي ولم يعرف انها اخت بسمه يستعجب ويحكي بتشبه ايمان اكتر وفيها من بسمه
ههههههههههههههه









اللي خلاني اكتب عن حبي لمصر والمصرين انوا سارت اشياء قدامي ايام اوضاع غزة وبحرب الفرقان بالتحديد
انا الوحيده بمدرستي الفلسطينيه
بسمه اختي شيماء وفاطمة اخواتي الصغار التوأم
لم حصلت الاوضاع انا البست اكوفيه الفلسطينيه وضليت طووووووول الفتره اللي كانت بتمر فيها غزة باسوء لحظات رغم انو ممنوع بسمه لبستها معي شيماء ساندتها فاطمه كانت النا معين
شيماء صاحبة مدونة شوشو هانم واخت بسمه واختي كمان فاطمه صحبتنا من عمر شيما15 سنه
الكل سار يحكي ايمان لابسه الكوفيه فلسطينيه وانتو ليش لابسينها
(بسمه _شيماء_فاطمه)
في بنات ماكانوا يسترجوا يسالوا بس اللي سال مجرد محاولة استفزاز واللي مش قادر يسال بسمه سال شيماء لانها اصغر منا واحنا لو حد سالنا ممكن نثور بوجهو
ههههههههههه
وهم عارفين انا وبسمه قديش احنا اصحاب
بسمه كانت ترد انا وايمان واحد البنات يحكو ماانتوا السبب يالمصرين وحكوا قدامي لانوا مصر كانت ولازالت قافله المعبر انا كنت اتنرفز وعصبت علي بنت وحكيتلها بسمه ما خصها بسمه وحده من الشعب لم تكون من الحكومه احكوا معها
بسمه كانت تنحرج وتحكي انا مليش دعوة هم اللي قافلينوا لو علي كيفي افتحوا عموا سار يعتذر مني صاحباتنا المصريات سارو يتصلوا ويبكوا ويعتذرو وبجد هيك مواقف اثرت فيه كتيير
اللي يكلم مام ويعتذر واللي بابا واللي انا واللي شايفاه بالمدرسه كمان

اللي حابه احكيه انوا احنا الشعب بنحب بعض
لو رؤسائنا يشوفوا ويحنوا
طب الشعب بيحب بعض ليش الرؤساء لا
شي حلوا ان الكل يعرف انوا احنا لسه خوان
حبيت المصرين ورح ضلني حبهم ويارب بيوم عيش معهم


يـــــــارب الكل يحب بعضوا


44 التعليقات:

ادم المصرى يقول...

بوست جميل

وبجد بحيى فيكى وفى اخواتك الوطنيه والشجاعه الجميله جدا القويه

وربنا يسبت كل مبتلا

وردة يقول...

روحك حلوة اوي يا ايمي
ازيك وحشااااااااااااااااني
انت يابت نسيتي اختك وردة
اوكي انا ليا عندك حق عرب كده
ههههههههههه
ومصر كمان بتحبك وتتمني تكون ليها بنت زيك
تصدقي انا مش بحب ان حد يقول ديه مصرية وديه فلسطينية وديه سعودية "مع ان كل واحد له الحق يعتز بوطنه"
ولكن كلنا عرب وكلنا مسلمين وكلنا اخوات في الله
بحبك اووووي يا ايمي انتي وشوشو وبسمة وكمان فاطمة علشان صحبتكم
ربنا يكرمكم جميعا وتنجحو وتفرحو اختكم الكبيرة وردة
روحي ذاكري بقي عاوزين مجموع كبيير
ربنا يوفقكم جميعا
سلام

ELMASRYA - MRS WRITER يقول...

يا سلام يا سلام يا ست منمنه بتحطي هدايا لنوارة ومستورة وأنا لأ؟

زعلانه وهعيط

ماليش دعوة عايزة من ده

هههههههههه

إنتي حبوبة خالص وأكيد زي مابتحبي مصر والمصريين تأكدي إن فلسطين والفلسطينيين بقلوبنا وعقولنا

ربنا يديم عليكِ أخوتك مع البنوتات الحلوين

ويارب تتحرر فلسطين ونيجي نزوركم فيها ونفرح معاكم ويبقى عرس عربي كبير

بحبك قوي

الشاعر الحزين يقول...

إيمان

ليس عندى كلام للتعبير على هذا الكلام سوى البكاء
فإنى بكيت وأنا أقرأ كلامك المؤثر العظيم

حقا كلامك كلام عظيم

أشكرك بالأصالة عن نفسى وبالنيابة عن كل المصريين

تحياتى أيتها الغاليه

(Joudy) يقول...

جميل كتيييييييييير يا ايمى بس حقيقة المعبر عمرها ما كانت بايدنا حتى حكومتنا كانت بتعمل اللى بتقدر عليه بس فى حاجات كتيييير ناس كتيييييييير مش شايفنها اننا نقدر نفتح بس بيلزومونا بحدود وده اللى كتيييير مش فاهمينه لو تعرفى أد ايه كان فى العريش مواد غذائية من المصريين ومن الليبين ومن بلاد كتييييييييير كانت بتمنع انها تدخل كانت حكومتنا بتبدلها بأدوية علشان تدخل لأن المواد دى كانت بتفسد هو فى أكتر من اننا اتحملنا كلام باقى الدول عن اننا متعاونين مع الأعداء ومصر صمدت ده حتى كلامهم أثر فى أصحاب القلوب الضعيفة وحبوا ينهوا السلام اللى بنا أظن من الأفضل اننا نقول ان السلام ده كان طوق النجاه لينا ولغيرنا بس نقول ايه فى العند الله يجازى الشيطان وبجد جازاه الله كل خير رئيسنا الراحل السادات على النعمة اللى ربنا جعله سبب فيها السلام وبجد ربنا يجمع قلوبنا على قلب رجل واحد ويجعل خير عون للجميع.........

أما بالنسبة لحبك لمصر فمصر أكيد بتحبك حتى من غير ما تحبيها مصر بتحب كل الناس بجد مصر الخير كله مصر هى الحضن الدافى هى بجد الأم لكل البلاد بجد هى بلد الأمان ربنا يحفظها ويصونها لينا ويهدى كل من فيها ويرحمها من الفتنة

دمتى بكل حب وسعادة

جوجو يقول...

السلام عليكم

ازيك ياقمر وحشتينى قوووووووووووى

ربنا يخليكى وتبقى سعيدة دايما

معلش معرفتش اعلق البوست اللى فات كان عندى امتحانات

تحياتى

القلب الحزين يقول...

السلام عليكم

مقالك ممتاز شوفي كلمت فلسطنيين
كتير وفلسطنيات بس والله احنا اهل وشعب ودم
واحد وفعلاا المصري والفلسطيني اخوات لو مش
رؤساء او الحكومات وكمان أنا نفسي ربنا يقويني
وأذور فلسطين او حتي القطاع
احنا اهل واخوات لو مش الفتن الا بتعملها حكومتنا بينا
ويا ستي مصر زي ما هيا بلدنا برضة بلدكم وفلسطين
بلدنا احنا اهل والحمد لله
تقبلي مروري

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم
أختى الحبيبه
ربنا ما يحرمنيش منك يارب ولا عن سؤالك عنى
الحمد لله ياقمر رجعت ليكم تانى
وبجد كلامك جميل
زبيوجع قووى وياريت الناس تعرف يعنى ايه وطن ويعنى ايه اخوه
ربنا يبارك فيك على كلامك الجميل
تحياتى لكى
أختك انوسه

نكهة مغربية يقول...

الله يجعاها محبة و مودة دائمة و الله ينصر كل مضلوم في كل مكان

غير معرف يقول...

هههههههههههههه

يخرب عقلك كلامك عسل والله

طبعا كلامك صح انا كمان بحب المصريين جدااااا

وكل تعاملي معهم وناس زي الفل وبيحبوا الفلسطينيين جدااااا

والشعب حاجة والحكومة حاجة تانية طبعا

واحنا والمصريين جيررران والنبي وصى بسابع جار :)

بوست جميل يا طيوبة

بحبك جداااااا

ربنا يوفقك ويسعدك

دمتي بالف خير

بيروو يقول...

انا اول تعليق شىء جميل.
وحشتين ايمان وحشتينى اوى .
انا كمان بحب مصر اوى واكيد اكون سعيدة لما انت كمان تكونى بتكنلها كل الحب دة صدقينى مكانتك فى قلبى زادت اوى بعد ما قريت البوست دة.
وانت وبسمة على فكرة اصحاب حلوين اوى حافظوا على بعض كويس أما البت شيماء دة صحبتى انا وبس
هههههههه
بوست جميل .تقبلى مرورى
تحياتى لكى .بحبك اوى

ايمان روحي يقول...

ادم المصري
اهلين بحضرتك
وبجد بتشكرك
بس لا تحيني
لانوا بجد هاد احساسي
وبجد بحب مصر
شكرا الك
ومبروووك اول تعليق يامستر
هههههههه
تحيــــاتي

ايمان روحي يقول...

ورده
اهلللللليييييييييييييييييييييييييييييين
وحشاااااااااااااااني
والله بحبك خاااااااااااااالص
بجد منوراني
والله منسيتك
بس مش عارفه اوصلك ازاي
عشان اطمن عليكي
هكتبلك اميلي ونبقي انشاء الله نتواصل حتي لو بالمدونه اتشغلنا
بس والله مروحتي عن بالي اختي حبيبتي
-----------
جد معك حق بكلامك
حتي ساعات العنصريه بتدبح
كلنا اخوان وكلنا بنحب بعض وهاد بكفي
وبجد كلنا بنحبك
وانا بحبك قوي
ويارب بيوم اعيش بمر
وشكرا الك حبيبتي
ومذاكرة تااااني
لااااااااااا مش عااااااايزة
خلاص دماغي هتنفجر
هههههههههههههه
يارب انجيب مجموع عالي يارب
خلي بالك من نفسك
وابقي طمنيني عليكي
تحيـــــاتي

ايمان روحي يقول...

ELMASRYA - MRS WRITER
هههههههههههههههه
حبيبي ياناس زعلان
والله متزعلي
شدي حيلك بس وعلقي عندي الاول وهديكي
حتة شوكلاتايه تجننننننننننن
ايه رايك بقي
هههههههههه

مين ده اللي يخلي حبيبي الصغنن يعيط
دنا اكون مخلصه عليه
هههههههههههه
-----------
ربنا مجيب الدعاء
وبجد انتي كمان حبوبه خالص
وبجد شكرا علي كلماتك
الرقيقه
وانا كمان والله بحبك خالص
تحيــــــاتي

ايمان روحي يقول...

الشاعر الحزين
متقولش حاجه يامستر
بجد بشكرك علي كلامك
وربنا يحيك يارب
جفف دموعك يامستر
بجد محبتنا لبعض كبيره كتير
وهاد شي بفرح
مش دموعك اللي لازم تنزل
دموع ناس تانيه
بقلوب قاسيه
تحيــــــــاتي

MOHAMMED ELBANNA يقول...

ايمان روحي
بارك الله فيكي واعزك انتى واهلك اجمعين .
ونحن كشعب مصري شعب يحب الفلسطينين ويدعم القضيه خير الدعم .
ونعتبر ان قضيتنا واحدة .
تقبلي تحياتي.
محمــــد
طريق النجاح
ــــــــــــــ
اتمنى تشرفيني بالزيارة على مدونتي (طريق النجاح)
http://tareekelnagah.blogspot.com/

ايمان روحي يقول...

(Joudy)
اهليـــــــــــــن غاليتي
بجد يعطيكي العافيه علي كلامك
وعلي فكرة انا كنت عالقه بالمعبر
بالاعريش
وعارفه كل هاد ومش فارق عندي اي كلام حد
انا مقتنعه بارائي
ومش مضطرة غيرها عشان ناس تانيه
انا بجد كنت علي المعبر
وشفت كمان
يمكن في اشياء كانت تدبح
بس كان في اشياء بتداوي شيئ بسيط
وفعلا المعونه كانت توصل
بس .........
كان يحصل شوية مشاكل
وانا عن نفسي بكره الكراااتين
هههههههههههه
حصلي موقف بالعريش
بجد سرت ابكي منوا بسبب المعونات
لدرجة دعيت مايجي معونات
موقف
لا احسد عليه
ههههههههههه
انشاء الله هبقي اكتب عن رحلتي للعريش
اللي بجد تعلمت فيها
اشيااااااااااااااااااااااااء كتيييييييييييييييير
ومصر ربي يحفظها
لاهلها
واللي بحبوها
والله يرحم سيد الرئيس الراحل السادات
تحيـــــاتي

ايمان روحي يقول...

جووووجووووووو
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اهليين ياعسل
ربنا يوفقك يا حببتي
المهم النتيجه تكون حلوة
ولا يهمك البوست موجود مش هيطير
هههههههههههه
المهم مذاكرتك
طمنيني عنك يا اعسل
تحيـــاتي

ايمان روحي يقول...

القلب الحزين
اهلين يا مستر باول زياره
يارب متكونش الاخيره
وبجد بشكرك علي كلامك الطيب
بس اللي انا كاتباه مش مجرد
كلمات بجد هاد احساسي
وبتمني الفلسطنين اللي كلمتهم
تكون المحبه بينكوا دايما
وبجد اهلين فيك بغزة
غزة بتستقبل اهل القلوب الصافيه
وبجد بتنور
ودعواتك
ربي يهدي كل ظالم
تحيـاتي

ايمان روحي يقول...

عاشقة الاحزان
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
انووووووووووووس
اهليييييييييييييين
وحشتيييييييييييييييييييييييييييييييني
اخبارك يا بنتي
بجد وحشان
وشكرا علي كلماتك الرقيقه
وياريت يفهموا
انو حب الشعوب
لبعض
اكبر من اي حاجه
تحيــــــاتي

ايمان روحي يقول...

نكهه مغربه
تسلمي يارب
ربي يباركلك
واللهم امين
ربي يستجيب
تمنياتي لكي التوفيق
هههههههههه
شدي حيلك تكوني التعليق الاول
تحيــــــــــاتي

ايمان روحي يقول...

نـــــــواره
هههههههههههههه
اهلين ياعسوله
كيفك وحشتيني والله
وبجد كويس انك مساند اللي بمحبهم
بجد ناس جدعان كتير
بموت فيهم
ربي يحميهم يارب
وربي يستجيب يارب
عسوله
انا ضفت الاميل
اقلبي
ههههههههه
بستناكي
تحيـــاتي

ايمان روحي يقول...

بيرووووووووووووووووو
ايه العسول زايرني
ياحلاوة يا حلاوة
هههههههههههه
شكرا ليكي ياحببتي
ايه ده انشاء الله
المحبه والمعزة زادت
ليييييييييه
لازم تكون من الاول مفلله
هههههههههههههه
هديكي علقه
ولا سامحتك
هههههههههههههه
وسومه وانا بجد اكتر من خوات
متخفيش
محافظين علي صداقتنا
داااااااااايما
وشيمه
مش صحبتك لوحدك
هههههههههههههه
دي اختييييييي
ههههههههههههه
وانتي كمان اختي
وحببتي
ربنا يحفظكوا
تحيـــــــــاتي

ايمان روحي يقول...

MOHAMMED ELBANNA
اهلين يامستر بحضرتك
وجد شكرا الك علي
كلماتك الطيبه
ومشاعرك النبيله
اكيد
كلنا واحد هما بنبعد
وايدنا وحده مهما بنقسي
بارك الله فيك
واكيد انشاء الله
هزور مدونتك
وهتابع حضرتك
وشكرا علي دعوتك
كن سعيدا
تحيــــاتي

فشكووول يقول...

اهلا بيك
والمصريين كلهم بيحبوا الفلسطينيين بعيدا عن الموقف الرسمى للحكومه .. فلسطين فى قلبنا وفى دمنا .. بس مش كنت تحبى بلد زى الناس ... هو فيه حد يحب مصر ... يا شيييييييخ
تحياتى

ايمان روحي يقول...

فشكووول
اهلين يامستر
شكرا ليك
ربي يباركلك
والحمدالله ان المحبه منتشره
هههههههههههههههه
بس ليه كده
دي مصر
ام المجدعه والله
وانا بموت فيها
وبااهلها
كن سعيدا يامستر
هههههههه
تحيـــاتي

المحرر يقول...

الشعوب العربية يا ايمان مغلوبة على امرها من الحكام الذين لسان حالهم كلسان حال فرعون لا يتزحزحون عن الكرسي الا بالموت .. ومن بعدهم يورثون الحكم لابنائهم كمثل توريث الحكم في سوريا ..رغم ان النظام فيها ليس ملكيا ولكن حافظ الاسد اقصد حافط النعجة ورث الحكم لابنه بشار الضبع.... حاضن بعض الاغبياء من المقاومة الفلسطينية وداعي كبير للوطنية وارضه في الجولان محتلة لم يطلق على من احتلها رصاصة واحدة شريفة منذ احتلالها ويتغنى الان بالوطنية وشعاره الاوحد لا سبيل لتحرير الارض الا بالمقاومة .. نفاق ما بعده نفاق

yoyo يقول...

صباحك سكر يا ايمى

كلماتك مؤثرة جدا احنا بالفعل اخواة كلنا فالحب والمودة تجمعنا قد تتدخل سياسات البللاد وتعركل صفو الاخوة ولك تبقى الاخوة والمحبة تجمعنا

ربنا ييدم المحبة يارب
ففلسطين ستبقى فى القلب و العقل دوما

دمتى لنا اختى الغالية
تحياتى
يويو

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

أزيك يا إيمان أخبارك ايه ؟
أنا بأحييكِ على روحك الجميلة قوى وإحنا كلنا فعلاً تضامنا مع غزة فى الأزمة الأخيرة
على فكرة أنا صديقتى فلسطينية من أيام الثانوى ومابأحسش معاها بأى فرق بين الشعوب وبعضها
تحياتى

وحي القلم يقول...

السلام عليكم
ازيك يا ايمي أو يا مسز إيمي
الحقيقة فلسطين في قلوب المصريين ، بنعشقها جدا
وسيبك من الموقف السياسي ، الشعب المصري مش خاين
تقبلي مروري

ايمان روحي يقول...

مدونة الاحرار
اهلين يامستر
هههههههههههههه
بس ليش هيك
والله حضلرتك متنرفز
هدي ووحد الله
هيك الدنيا
لازم يكون في مظلوم
لانوا ف ظالم
بس سيد الرئيس بشار السد
انا بعرف انوا
منيح
وواقف مع الشعب الفلسطيني
هيك بعرف
انا مليش في الاخبار
خااااااالص
لانيلم قررت كون متفهمةلم حولي
من اخبار العالم
سارت نفسيتي
مدمرة
قررت اعتزال عالم الاخبار
مرة اخري
بس علي حد عليمي
انو سوريا منيحه
مابعرف والله
بس بحترم وجهة نظرك ورايك
والخلاف لايفسد للودقضيه
دمت كما تحب
تحيـــــاتي

ايمان روحي يقول...

yoyo
صباحك قشطه
ههههههههههه
تسلمي حبيبتي
وبجد لازم كلنا نحب بعض
وبمحبتنا هنغلب عدونا
بس لو نحب بعض
اكتر من انفسنا
بجد بتشكرك علي كلماتك الطيبه
دمتي بكل حب
تحيـــاتي

ايمان روحي يقول...

صدى الصمت - عاشقة الورد -
اهلين حبيبتي
الحمدالله انا منييييييحه
ومبسوطه قوي قوي
وبجد كلنا شعب واحد
بيبان محبتنا لبعض
بازمتنا
جد صحبيتك فلسطينيه
طب والله كويس
حاجه حلوة خالص
يارب محبتكوا تدوم دايما
عرفيني عليها
ههههههههههههه
عشان انا معرفش حد بفلسطين
ابقي سلميلي عليها
تحيـــاتي

ايمان روحي يقول...

مصعب صلاح
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اهلين باخويا المتميز
الحمدالله انا كويسه
بس انت ازاي والبنوته الصغننه
هههههههههه
خال بقي
ربنا يخليكوا لبعض
سيبك من الموقف السياسي
ههههههههههه
انا اصلا سيباني من السياسه كلها
والشعب المصري كمان مش خاين
مين اللي بيقول كده
بالعكس
دول وقفوا وقفه جامد
وجامده جدا كمان
واللي يقول يقول
انا مقتنعه بارائي
وبحب الشعب المصري
دمت كما تحب
تحيـــاتي

مدونة الاحرار يقول...

حديثي كان واضحا يا ايمان ومنطقيا ... ماذا قدم لنا بشار الاسد هذا؟ وماذا قدم لفلسطين .. لا شيء سوى قتلنا والفتنة بيننا لمصلحة بلده ..... ارضه في الجولان محتلة من اسرائيل فماذا ينتظر بشار الاسد هذا عن المقاومة فيها؟ ولماذا يدعي انه وطني وارضه محتلة ولا يقدر على ضرب رصاصة واحدة فيها ؟ ولماذا يزج بالسجون كل من فكر ضرب طلقة واحدة من الجولان على اسرائيل ... اسالي نفسك هذه الاسئلة !!!


وسارجع بالتاريخ الي الوراء حيث مذبحة تل الزعتر بحق الفلسطينيين في لبنان والتي شارك فيها السوريين وغيرهم وانظري ماذا حدث للفلسطينيين على ايدي هؤلاء السوريين الجبناء دعاة الوطنية ...

مذبحة تل الزعتر عام 1976 قامت بها ميليشيات الكتائب و نمور الأحرار و حراس الأرز بحق المقاتلين الفلسطينيين في مخيم تل الزعتر في لبنان (شرق بيروت) وراح ضحيتها أكثر من 300 فلسطيني حيث تم القيام بعمل ابادة جماعية لسكان المخيم بعد ان تم قطع الماء والكهرباء والطعام لعدة أيام عن المخيم قبل المذبحة مما سهل الأمر على المليشيات اليمينية اللبنانية بمساعدة الجيش السوري من تحقيق هدفها والقضاء على المقاتلين المتحصنين بالمخيم وأهاليهم بالكامل حيث قام الأهالي الناجون من المذبحة بأكل لحوم الأموات من المقاتلين ولحوم الكلاب والقطط خوفاً من الموت جوعاً.

هذه هي سوريا وهذا ما قدمته للفلسطينيين يا ايمان واحبيها كما شئت

عربي نيوز يقول...

السلام عليكم

أخيتي ايمان..
لم تعد تلك الشعوب تنتمي لبعضها البعض ، فلقد فرقت بيننا تلك الحدود والمسافات ، نشعر بجفاء من بقربنا قبل ان نشعر بقصف عدونا
لا احد ينكر ان الشعب المصري هو الاخ الكبير الودود مع الشعب الفلسطيني منذ الأزل ، لكن تلك الحكومات اللعينة أبت سوى ان تضع جنودها بين الشعبين .؟!
دمت في رعاية الرحمن

لا تنسوااخوانكم في غــزة من دعائكم

||..بحـر الدموع..||

لاسع افندى يقول...

تقبلوا تحياتى ومرورى

ايمان روحي يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بجد طول الوقت بفكر كيف بدي رد علي حضرتك
استشرت ناس كتير وموصلتش لحل
فتحت موضوع النقاش عن السياسه والمجازر اللي حكيت فيها
وعن سوريا وارئيس
جد موصلتش لحل
كل واحد او وحده حكي لراي مختلف
وانا مش فاهمه شي
بس حابه احكيلك
بجد بجد بجد مابعرف ولااااااااااااا شي
بالاخبار والسياسه
يمكن هاد غلط بس
انا هيك عايشه
بعيده كتير
عن مجال السياسي
وفي اشياء اول مرة اعرفها بجد من حضرتك


وأهاليهم بالكامل حيث قام الأهالي الناجون من المذبحة بأكل لحوم الأموات من المقاتلين ولحوم الكلاب والقطط خوفاً من الموت جوعاً

هاد الكلام جد حقيقه
اقسم بالله مابعرف ولاشي منوا
انا ذهلت بجد

واحبيها كما شئتي ياايمان

مستر لاتزعل مني
انا بحب كل الناس
عادي
وفي اللي صحبات سوريات
جد كانوا واقفات معي
بمواقف صعبه
مسلمين متلي
مش من حقي اكرهم
بحبوني وبخافوا عليه
ومن ديني
يعني غصبن عني اخواني
مالهم ذنب بمجازر لم يرتكبوها
ويمكن حتي مابعرفوا عنها
متلي لاني اول مرة اسمع فيهم
مش عارفه شو احكي
لاتزعل مني يامستر
لا تخلي سياسة بلدان
تزعلك من اي حد
انا مالي ذنب بشي
يمكن انت صح
ويمكن انا صح
بس مهما كان الصح فينا
مش لازم نخسر اخوتنا
باتمني ماتزعل مني بجد
مابفهم بالسياسه
بتمني تفهمني
والله ابفهم فيها


لم استشرت اللي حواليه
حكولي لو

بتفهمي بالسياسه ووالاخبار وبتابعي
كان عرفتي تردي
وبارائك ومقتنعاتك
بس مابتعرفي
يبقي استحملي

كانها تقريبا تريقه عليه

بس انا ماالي بالاخبار
بجد بشكرك
بتمني ماتزعل مني

بجد بحب كل الناس
وكل الناس اخواني
دمت كما تحب
بتمني انك ماتزعل يا مستر
تحيــــاتي

ايمان روحي يقول...

بحر الدموع
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

اهلين يا اخي حياك الله

شكرا الك
الحكومات ؟؟؟؟
ااااخ منها بس
بجد شكرا الك
بس احنا اقلوبنا اقوي
من مليون حكومه
ومحبتنا سلاحنا
دمت بكل امل
تحيــــاتي

ايمان روحي يقول...

لاسع افندي
اهلين يامستر
الله محيك
بتمني شوف حضرتك تاني
دمت كما تحب
تحيــــاتي

الحارث بن همّام يقول...

في الشام أهلي.. وبغداد الهوى وأنا
في الرقمتَين في والفسطاط جيراني

واين ما ذُكِر اسـم الله في بلدٍ
عددت ذاك الحمى من صلب أوطاني

ايمان روحي يقول...

الحارث بن همام
اهلين يامستر
بجد شكرا اكتير الك
كلامك كتير رائع
وربي يديم عليك
عقليتك
الليبجد
نيره
دمت كما تحب
تحيـــاتي

غير معرف يقول...

الله يديم المحبه بينكم على طول يارب

ايمان روحي يقول...

ربي يخليكي يـــــارب
جد نورتيني
بتمني شوفك دايما
تحيـــاتي

برعاية مدونة الأحــرار »»