الثلاثاء، مارس 24

تعبت خلاص.....





أنا بكتب هاد البست وبجد يمكن في براسي افكار كتير بس مش مرتبه حتي شو بدي اكتب




اول شي كمان بحب اشكر شيماء لانها هي اللي غيرتلي القالب لاني انا مش بعرف بس اكيد انشاءالله هتعلم


















هي معها الباس ورد تبعي وغيرتهولي يوم الاحد....




بس اول شي بحب اعتذر لاني مكنتش برد علي التعليقات بنتظام بس جد كنت تعبانه كتير لدرجة اني تغيبت عن مدرستي













رح اكتب احكيلكوا اشياء حصلت معي بالسبوع هاد فيها شي غريب واشياء لو انا غلطت فيها خبروني احكولي غلطتي




اول طبعا انا كنت تعبانه من يوم الاربعا كلمة بسمه بالليل كنت تعبانه وحكينا وسلمت علي وعرفت اني مريضه




تاني يوم بكلمها لقيتها مريضه طبعا شي غريب سبحان الله حتي بالمرض مع بعض هههههههههه




المهم كلمتها يوم الجمعه و تفقنا انوا هنداوم بالمدرسه ومش هنغيب وكلموني صحباتي واكدتلهم اني رح داوم مش هغيب وكلمت صحبيتي هي وبسمه علي الاميل وارسلتلهم مقطع صوت بجنن اهداه اللي حبيب قلبي احمد




احمد اخي الكبير هو مش اكبر واحد بس هو احب اخواني علي قلبي ارسلت المقطع لايمان السعوديه ولبسمه علي الاميل




انا انشاءالله هحطوا في المدونه تسمعوا وتحكولي رايكوا بس انا مابعرف كيف احط مقطع لو بتعرفوا احكولي




المهم يوم السبت انا من التعب الصبح مقدرتش لا وكمان راحت علي نومه ههههههههههه والبنات متفقه اني جايه وكمان اتفقت مع بسمه كمان طبعا طول الوقت شايله هم بسمه هي بالمدرسه وانا هون مش معها وخلاص هنجن ليش انا غبت وتأنيب ويــــاه حاله




ههههههههه




طبعا مسدقت علي الله ينتهي الدوام المدرسي اتصلت علي بسمه




هون اعرفت كمان انوا بسمه غابت هههههههههههههههه والله العظيم ماتفقنا بس انا وبسمه مابعرف سبحان الله في اشياء كتير بنعملها من غير منحكي وبتكون نفس اللي بدنياه بنفهم بعض من غير منحكي يعني ممكن تخبي عني بس اكشفها وعملتها قبل هيك وكشفتها كتيييييييييييييير ممكن مكونش عارفه شو الموضوع بس اعرف انها مخبيه شي




طبعا الحين بنات لمدرسه مفكرينا اتفقنا مع بعض وحاول اقتنعهم انوا والله مش هيك بس لا جدوي ههههههههه




وحتي تقريبا يمكن الابله عصبت فكرتنامتفقين كمان البنات كلموني وطمنوا علي والحمدالله بس ايمان السعوديه ماتصلت وهاد اثر فيه لانوا كنا اصحاب جامد بس في اشياء كتيرة تغيرت فينا بالفترة اللي تخاصمنا فيها طبعا انا تقريبا مع ايمان سنه دام الخصام وسوء تفاهم وانا للحين والله مش عارفه هي ليش زعلت ..0...؟







بس انا مابجبر حد يخاف علي ويحبني وانا بحب الكل والحمدالله




يوم الاحد كان في زميله اللي غايبه في ماده اسمها فرائض وعلم مواريث وانا الحمدالله هاي الماده بفهمها وبعرفلها وبستمتع فيها كتير طبعا طلبت مني اشرحلها وفعلا بالفسحه سرت اشرحلها واشياء بسمه كمان مش فاهماها شرحتلهمياها وكنت قاعدةوظهري كنت راكزاه علي الحط هون طلبت من بسمه تشد ايدي عشان قوم لاني مش بحب اقعد علي الارض وفعلا شدتني ويـــــــــــاريتها ماشدة




ههههههههههه هون انا وقعت علي الارض وظهري حسيتوا انكسر بس بجد وجعني البنات كلهم سارو ا ايمان وش بلاكي علامك




وش سار وانا قمت والام هيفرتكني اضحكت حكيت ولا شي عادي ومشيت طبعا سكتت مابينت شي




بس غصبن عني مقدرتش واحنا ماشين للصف بسمه حاطه راسها بالكتاب لانها خايفه من الماده وانا الحمدالله واثقه منها بس بسمه ضلت تمشي وانا من غير ماحس بطئت بالمشي ووصلت الدرج هون سرت ابكي بالم وبسمه مش عندي راحت علي الصف اجت ابله كتير طيوبه بحبها كتير الابله هاي مع انها مابتدرسني بس شافتني فكرتني دخت كالعاده لاني انا بدوخ دايما ...




استغربت انوا بسمه مش معي حكيتلها انها بالصف واني وقعت وظهري بوجعني شوي لقيت بسمه بتجري وبتنادي ايمان ايه اللي حصل انا خلااااااص مش قادرة اتحمل سرت ابكي بالم قاتل والابلات كل وحده ايمان علامك وش سار وزميلتي سارة كمان اجت وساعدتني انا طبعا غرقانه في بكائي بس جد حسيت انوا الابلت بحبوني وصحباتي كمان لانهم جد خافوا علي




يوم الاتنين هون المشكله اللي حصلت




شيماء متعوده تغلس علي عادي يعني اجت علي صفي وانا قاعده مخنوقه لاني اناوبسمه كنا بنحكي بموضوع....




اجت شيماء ومعها فاطمه صحبيتنا سلمنا علي بعض شيماء لم جيت بوسها عادي متعودين بسلامنا هيك غلست وهربت وخلت منظري شوي محرج انا انحرجت لانوا كان في بنات بالصف سكتت قالتلي خلاص يعني بدها تبوسني وتسلم عدل طبعا انا حكيتلها لا بغني عن سلامك لان بصراحه حسيت كرامتي ......




وانا اي شي بهون عندي الا كرامتي




المهم كان عنا امتحان قراءات وانا كنت مرعوبه منوا حكتلنا انا وبسمه دعيتلكوا حكيت الحمدالله حليت منيح سارت هي تغلس وتحكي بركة دعائي وهيك شي
انا طبعا مفروسه من الموقف قلتلها خلي دعائك الك وسرت اضحك يعني المفروض الواحد لم يهزر مع الناس يقبل هزارهم(انا مش فاكرة شو سار بيالزبط لاني بنسي يس هاد تقريبا اللي حصل) شوي لقيت فاطمه بتطلعلي فهمت انوا شيماء زعلت مع انوا عادي يعني هي بتهزر باشياء اكتر من هيك وهاد شي متعودين عليه عشان هيك انا مابزعل منها باشياءكتير بتعملها معي. وانا طبعا مافتحت تمي بكلمه ومرضيتش حتي عاتب علي اساس انا بكرة هتهدي ةخلاص لانوا اصلا ماحصل شي ينزعل منوا وانا لم حكيت ماكان في بنات يعني انا وبسمه وهي وفاطمه بس




اليوم طبعا الابلات طلبوا رسمات علي الحيط وانا وبسمه بنلون بالرسم اجت شيماء بس كنت هحكي معها حسيت انوا في تتش ضليت ساكته وماعملت شي




لم جينا نروح علي البيت ركبنا السيارة لانوا احنا التلاته بنروح مع بعض




عموا بحكي هي مين دي اللي مش طايقاها(شيماء دخلت قبلنا اسياره)عرفت انوا شيماء حكت مش طايقه ايمان




يــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاه ياشيماء لهاي الدرجه




شو عملت انا ماغلطت بشي بنوب ولم كنتي بتغلسي باشياء المفروض ازعل منها كنت بمشي وانتي عارفه اني ادايقت بس ببين عكس هيك




شو الجرم اللي ارتكبتوا مرة وحده مش طايقه ايمان هون انا حكيت لعموا




مش طايقاني ؟ وصوتي يالله يطلع




سرت ابكي وطبعا محدش شايف لاني لابسه العبايه لدرجة عموا بحكي معي وانا مش قادرة ارد تنصدمت كتير




مش طايقاني




يـــاه ياشيماء




كيف قدرتي حتي تحكيها




علي العموم مابجبر حد يحبني اليوم انا معك بكرة مش هتلاقيني




وسدقيني عن قريب هترتاحي مني مش طيقاني ليش كيف عشان شو




اسفه شغلت راسكوا فيه بس بجد مخنووووووووووقه




مش لاقيه حد احكيلوا مصدووووووووووومه




مش طايقاني ؟؟؟؟




الله يسامحك




بس بجد لو انا غلطت بشي خبروني




اليوم سار شي معي بالمدرسه انشاءالله هبقي انزلوا باللبست الجاي بس بجد محتاجه تحكولي




وين الغلط




وانا ياشيماء خلاص بجد اذا انتي زي مبتحكي مش طايقاني سدقيني مش هتشوفيني




بس يمكن ساعات تضطري وانا كمان بس استحملي وانا رح حاول ابعد




بس بجد شكرا كتير الك








وانا



22 التعليقات:

عربي نيوز يقول...

السلام عليكم

أخيتي ايمان :

انا حاولت أقرأ موضوعك كاملاً لكنه طويل نوعا ما ، لكن فهمت البعض منه
بدي أقولك حاجة.. مش عيب وليس من الخطأ ان يختلف الأصدقاء او ان يدخل الشك بينهم للحظة معينة، لكن من الخطأ ان يطول فراقهم وتطول فترة الجفاء بينهم
ربما تسوء الأمور لبعض الفترات بين الأصحاب ، لكن بدي أنصحك فكري بكل لحظة جميلة بينك وبين صديقاتك المفضلات وما تحاولي انتي او اي صديقة منهم هدم كل لحظاتكم الجميلة مع بعضكم لتصرف هنا او هنالك..
انا ما بدي اقولك انتي صح او غلط .. لأنه في النهاية بترجع لطبيعة علاقتك بصديقاتك ،
بجد انا في لحظة من اللحظات ساءت الأمور بيني وبين صديقي المفضل ، لكن حبنا وصداقتنا كانت اكبر من لحظة اختلاف ، قعدنا وتكلمنا وكل واحد قال اللي عنده بصدق ، وانتهى الاختلاف وعادت المحبة لتجري في قلوبنا وزيادة

ربنا يكتبلك السعادة والطمأنينة ، وما يجعل شئ يعكر صفو حياتك وصفو محبتك لصديقاتك..
دمت بخير.. وان شاء الله أعرف شو صار معك

لا تنسوا اخوانكم في غــزة من دعائكم

||..بحــر الدموع..||

أم فريده يقول...

ايمان

انا اسفة هطلب منك تكبرى الخط شوية
عشان عنيا بتتعبنى من كتر التدقيق
فى شاشة الكمبيوتر

بسمة انور يقول...

لا ايمى

احنا ممكن مش بنبقى عايزين نشوف حد او حتى نتكلم معاه بس مش معنى كده اننا مش طايقينه
اكيد شيماء مش قصدها كدة بالزبط
شيماء طيوبة هو بس سوء تفاهم
وبعدين ليش ما حاولتى تفهمى منها
اكيد كان الموقف هيعدى

ارجوكى يا اختى
ارجوكى يا شيماء انا عارفه انك كمان هتشوفى تعليقى ده بلاش خصام وبعد
ارجوكم بلاش
لو حتى فى ذرة حب جواكم ليا بلاش
انا مبقيتش طايقه خصامات وبُعد
بحبك فى الله يا احلى حاجه حصلتلى من تجربتى القاسية دى

غير معرف يقول...

الف سلامة عليكي ياقلبي

طمنيني عليك كيفك ان شاء الله بخير

حبيت بسمة من كترة كلامك الحلو عنها

ربنا يديم المحبة بينكم

وبالنسبة لشيماء الموضوع بسيط دا مجرد سوء تفاهم ماتزعلي ياقلبي

شوية وهتهدى الامور بس شكلك حساسة كتير

وانتي اكيد مش غلطانة

بالتوفيق يالغلاا

أم فريده يقول...

اولا تسلم ايدك انا كدة عرفت اقرا

انا هرد على جزء جزء من البوست

*الف سلامة عليكى

*مبروك على النيو لوك الجديد فعلا حلو

*ساعات الاصحاب لما بيكون قربين اوى بيتصرفوا زى بعض

*مفيش حاجة بتتكسر وبعد ما تتصلح ترجع زى الاول اديها عذرها واعرفى ان مهما حصل بينكم مادمتى عايزة تستمروا اصدقاء مينفعش تقفوا لبغض على الواحدة

*معلش انتى اللى تحسى انه مش بيعملك كويس ابعدى عنه وخلاص لانكم اصحاب يعنى هيجى اليوم وتبعدوا عن بعض لو انتوا مش عايزين تستمروا

ومش تزعلى نفسك دى حاجات صغيرة بكرة لما تكبرى تضحكى عليها

هونى على نفسك

الشاعر الحزين يقول...

إيمان
اعذرينى أنا مش قادر أتكلم
مش قادر أقول رأيى
مش قادر أفكر انه ممكن يكون فيه صداقه
وتنتهى بالشكل ده

بجد أنا فى قمة الإعتذار لأنى مش قادر أقول تعليق

سامحينى

ايمان روحي يقول...

انــــــــــا وضحة الخط
بس انا كنت بزبط بالموضوع
يارب يكون منيح هيك
تحيــــاتي

♥..~*شـــوشـــو هـــانــم*~..♥ يقول...

أهو ياست أيمي خدي بوسي فيه براحتك

شفتي العبط بتاعنا انتي مصدومة وبتقولي هي زعلت من ايه وانا بردو مستغربة وبقول ياربي انا عملت ايه زعلها
وبابا المصون فهمك الموضوع غلط انا كان أصدي ياسكرة مش طايقة الموقف والكلمة اللي قلتهالي
لكن انا عمري ما اكرهك ابدا ابدا
دا انتي حبيبتي واختي واللي دايما لما اكون مدايقة من حاجة الاقي حلها وتفسيرات لغموضها عندك
مستحيل اكرهك ياقلبي

واحنا ياجماعة الحمد لله رجعنا زي الاول واحسن كمان وبشكر كل اللي حاولو يصلحوا بينا

وانا مبسووووطة عشان ايمي جايه عندنا هتنور لنا البيت انهردة

يلا هتروحي من ربنا فين يامان؟؟

بردو بغلس محرمتش

سلاااااااااااام ياصاحبي

بحبك ياقلبي ياموني
وعمري ماهكرهك

امممممممواه

المحرر يقول...

حمدلله على سلامتك ايمان .... الصداقة كالمظلة كلما اشتد المطر زادت الحاجة اليها ... بالتوفيق

ايمان روحي يقول...

شكرا اكتير الك بحر كلماتك بجد
تثلج الصدر بس احب طمنك انوا الحمدالله كل شي هسه سار منيح والحمدالله اصطلحنا لانوا عموا فهمني الموضوع غلط
بس بجد انت انسان ائع بتمنالك التوفيق يارب يخليلك احبابك يارب
تحيــــات

ايمان روحي يقول...

بسمه حبيبتي نورتيني
وبجد شكرا الك كتير والحمدالله احنا اليوم اصطلحنا لانوا كان في سوء تفاهم بالموضوع بس انا كنت مخنوقه
وعشان هيك نزلت البوست
والحمدلله
ربنا يفرجها عليكي يارب
تحيــــاتي

ايمان روحي يقول...

تسلميلي يارب يانوارة العسل
بس جد انتي انسانه اكتر من رائعه
والحمدالله انا هسه منيحه
وجد بتشكرك كتيــــــــر
وبسمه دي توامي بجد
ربنا يخليكي يارب
تحيــــاتي

ايمان روحي يقول...

زوجه عنيده حبيبة قلبي
بجد بتشكرك علي
كلماتك الرائعه
واحنا الحمدالله بحب طمنك انوا اصطلحنا
وجد لم نحب حد بنسامحوا
وانا بحب اصحابي كتير
وبحبك اوي
لانك بجد انسانه تستاهل المحبه
ربنا يخليكي يارب
غاليتي
تحيــــاتي

ايمان روحي يقول...

الشاعر الحزين
بجد انت انسان طيوب كتير
بحب اشرك انوا انا مش بتخلي عن اصحابي حتي لو افترقت معم حبهم بقلبي
والحمدالله منتهتش الصداقه بالعكس دي رجعت وتقوت كمان
بس بجد انت انسان مرهف
بتمنالك التةفيق
تحيــــاتي

ايمان روحي يقول...

ههههههههههههههه
شيمه يامرحبا يامرحبا طفوا نور الكهربا
اهلين حبيبتي
صغيرتي الكبري
ياهانم الحكايه مش حكاية بوسه ولا نيله
هي حكاية عك والحمدالله انتهت بتقوية المحبه
وبجد شيمه ربي يخليكي
وانا هيني جيت عندك علي البيت ياهانم
بس بجد يسلموا ايدك علي الحلي
ههههههههههههههههه
ربي يديم المحبه
تحيــــاتي

لجين أبو الدهب يقول...

ازيك يايمى عاملة ايه ؟؟

ولا تزعلى نفسك ياست الكل ..

معلش هى واضح انها حساسة .. وانتى كمان كرامتك نئحت عليكى ( نئحت دى مصرى مش تبعك ياعينى ابقى افهميها من بسمة D:)

بس هو موضوع بسيط ومش مستاهل الكلمة اللى هى قالتها طبعا ..

بس خليكى انتى الاحسن ياجميل واحسنى الظن بيها وكلميها قولى لها انا سمعتك لما قلتى كذا وليه كده احنا احباب وخلاص الثانوية قربت تخلص والله اعلم هانشوف بعضنا تانى وكده يعينى ..

انتى عارفة اخر يوم فى الثانوية عندنا كلنا واقفنا وسامحنا بعضنا بالرغم ان ف مواقف بجد صعب المسامحة فيها واكتر من اللى حصل بينكم بكتير بس هو ده طبع المسلمين ..

ربنا يبعد عنكم الشيطان ويجعل كل ايامكم سعادة ..

دمتِ بخير حبيبتى ..

وسلامتك من الواقعة ما يوقع الا الشاطر ;)

ايمان روحي يقول...

شكرا اكتير مدونة الاحرار
وربنا يسلمك يارب ويحليكي
بس جد كلماتك قمه في الروعه والمعاني الساميه
وبجد كلنا بحاجه لاصحابنا
شكرا اكتير
تحيــــاتي

ايمان روحي يقول...

ابله لجين
اهلين بيكي
وشكرا ليكي والله بس الحمدالله خلاص صافي يالبن الموضوع اتحل الحمدالله
وعلي فكرة انا افهم مصري واتكلم مصري كويس جدا
لدرجة اني بجد خميت ناس هم اصلا مصرين افتكروني مصريه
هههههههههههههه
والله العظيم
لسه من يومين انا ووحدة زميلتي بالمدرسه كنا بنتكلم بالموضوع دة واني ازاي اعرف اتكلم مصري كدة لبلب
ههههههههههههههه
علي فكرة انا جدة بابايه مصريه
يعني نقرب لبعض
بجد شكرا ليكي يابله
تحيــــأتي

sssssssssssss يقول...

مرحبا

موضوعكـــ كتيييييييير اش هاد

مزهقتيش انا زهقت من القراءه

شوفي اولا واخرا انتم الاثنتين غلطنين
هي غلطانه وانتي غلطانه

اولا ما في شي غلط من صحبيتك ما بدها تبوسك بلاها

بعدين كرامتك وين والبوسه وين
ما تدخلي هادي بهادي
بس بدها تغيظك وانتي قلتي بتهزر كتير وانتي كمان بتهزي معاها
بعدين البنت اجت وقالتلك ان دعائها
بركه البنت عرفت غلطها وبدها تكلمك


بعدين قصه الضحك شي تاني

بالنسبه لي انا انتم الاثنتين حتي لو كنتم بتعزو بعض سبوكم من الهزار والمسخره

ولعلمك الايام رح ترجعكم لبعض
وتندمو علي الي بتعملوو

اخ منكم انتم الاتنين

مفروض تخلو الناس تحسدكم بالصحوبيه

انا حاسس انك انتي وصحبتك بتتحسرو وبتندمو علي الصار

هيك وسوسه الشيطان
استعيزو من الشيطان ورجعو لبعض

اكيد ما رح تمزحي انتي وهي بعد هيك
وعرفتو قيمه بعضكم

ربنا يخليك كل صحباتك والفرحه ما تفارق عيناكم اجمعين
يارب

ايمان روحي يقول...

هههههههه
انتحاري
هدي شوي
الحمدالله اصطلحنا
وامبارح كنت عندهم واليوم كانوا عندي
بس انت روق شوي
وشكرا اكتير الك
بس علي فكرة الهزار بحدود مش مسخرة ها؟
مش مسخرة
واسفه كتير عشان تعبتك بالقراءه
بس كنت مخنوووووووووووقه كتيرررررررر
ومالقيت حد احكيلوا غير احبابي بمدونتي بس
وشكرا الك كتير يامستر
بجد يعطيك العافيه
تحيــــاتي

ايمان روحي يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
غير معرف يقول...

ايمووو

انت مره طيوبه ومستحيل احد يزعل منك
الا اللي مايفهمك
ولدرجة انك عنيده مارضيتي تقسي على اللي يقسوون عليك
ابيك تكونين كذا على طول بس مو مع اي احد مااحد له امان هالايام قلبوو

انتبهي واحذري
الطيبه حلوه بس بعض المرات ماتنفع ^_*

اوكي حياتي
انتبهي

والحمدلله رجعت لك شيوومه ويارب لايفرقكم يالغلا

اختك A S O M

برعاية مدونة الأحــرار »»